• Skip to main content

Városkutatás Kft.

Innováció és szakpolitika a városkutatásban

  • Bemutatkozás
    • Rólunk
    • Munkatársak
    • Kapcsolat
  • Hírek
  • Projektek
    • Jelenlegi projektek
    • Lezárt projektek
      • MRI2019
  • Megjelenések
    • Tudományos publikációk
    • Előadások, beszélgetések
    • Tanulmányok
  • English
  • Budapesti és debreceni adatfelvétel a hajléktalanságról – 2024-2025
    • Adatrögzítő felületek a 2025. évi Hajléktalanság- és otthontalanság felvételben
    • Közterületi hajléktalanság felmérése Budapesten – 2025. október 17.
    • Közterületi számlálás Debrecenben – 2025. október 7-8-9.
  • AHA Budapest
  • HomeLab
  • OpenHeritage
  • UPLIFT
  • Visegrad Grant
  • SHARED Green Deal
  • SOLACE-CEE
You are here: Home / Egyéb / “Matricaklón jöhet Budapesten” – a 168 Óra interjúja Ekés Andrással

“Matricaklón jöhet Budapesten” – a 168 Óra interjúja Ekés Andrással

2015. október 30.

Mi az, amit előkészítenek – vagy nem – a városházán: dugó- vagy behajtási díj? Erre és néhány más, a közlekedéssel kapcsolatos kérdésre a kereste a választ a 168 Óra Ekés András közlekedési szakértővel, a Városkutatás ügyvezető igazgatójával készített interjújában.

“Mielőtt válaszolnék, szeretnék tisztázni valamit: a jelenleg formálódó behajtási díjjal kapcsolatban – aminek nagyon rossz megnevezése a dugódíj – szeretném elkerülni, hogy szitokszó váljék belőle. Amennyiben olyan rendszer kerül bevezetésre, amelyik érdemben nem szabályozza Budapest forgalmát, akkor egy olyan intézményt, mint a behajtási díj – ami egyébként sok más intézkedéssel együtt alkalmazva hatékony forgalomszabályozó eszköz is lehetne – lejáratunk. A városhatár menti díjszedés valójában egy autópályamatrica-klón lenne Budapestre, amely úthasználati átalány, de nem forgalomszabályozás céljára szedett forrás. Ha ezt meg kell venni, meg fogják vásárolni az autósok.

A feltett kérdésre az a válaszom, hogy igen, 2008-ban és 2009-ben is készítettünk egy-egy dokumentumot a főváros megbízásából. Arra a kérdésre kerestük a választ, hogy van-e realitása az akkori viszonyok között a behajtási díj bevezetésének és hogy erre milyen megoldások léteznek Európában. Végignéztük, hogy milyen modellek jöttek létre forgalomcsillapításra, milyen erős a környezeti, torlódáscsökkentő, illetve forrásgeneráló aspektusuk. Ezekből válogatva állítottuk össze azt az egyedi javaslatot, amelyik leginkább megfelelhetett volna az akkori Budapest forgalmi kihívásainak.”

 

A teljes interjút a 168 Óra honlapján olvashatják.

Filed Under: Egyéb, Kiemelt, Uncategorized

Metropolitan Research Institute · Városkutatás Kft. © Copyright 1989-2019 · All Rights Reserved

Honlapkészítés: Prémium Honlap