Az Európai Bizottság 2017 második felében kezdi vizsgálni, hogy megfelel-e a 4-es metró a támogatási szerződésben rögzített mutatóknak – írja az Index a Városkutatás forgalomszámlálási adataira támaszkodva.
“Azt a legfrissebb forgalomszámlálási adatokból lehet tudni, hogy a decemberben a 4-es metrón hétköznap napi 157 ezer utas közlekedett, ami a 2-es metró (350 ezer) vagy a 3-as metró (500 ezer) számait meg sem közelíti. A bizottság szerint a várt utasforgalom ugyan a projektleírás részét képezi, ám a mutatók között nem szerepel.
Napi összes forgalom
Fotó: Városkutatás Kft
Ha az utasszám nem is, de az azzal szorosan összefüggő megtakarított eljutási idő azonban igen. Ez pedig 8 600 000 utasóra/év a jóváhagyó bizottsági határozatban mellékelt legfontosabb indikátorok szerint. A jelenlegi 150 ezres utasszám mellett a fenti mutatót akkor lehetne elérni, ha minden utas 9 percet spórolna a 4-es metró használatával a felszíni közlekedéshez képest. Csakhogy most átlagban 1-2 percet lehet spórolni a felszíni közlekedéshez képest, ritkább esetben 3-4-et, olyan jó a felszíni párhuzamos járatok sűrűsége. A személyautó pedig átlagban nem lassabb a 4-es metrónál.
“
Napi összes állomási forgalmak (szerda)
Fotó: Városkutatás Kft.“